Tesco, Kaufland, Lidl či Billa? Komu sa u nás darí najviac?

Analytici z portálu www.indexpodnikatela.sk pripravili prehľad toho, ako sa darí obchodným reťazcom pôsobiacim na Slovensku z hľadiska tržieb a zisku.

Bez zahraničných obchodných reťazcov si vieme predstaviť náš život už len ťažko. Ponúkajú široké portfólio produktov na jednom mieste a častokrát za bezkonkurenčne nízke ceny. Dáta analytici IndexPodnikatela získali z najaktuálnejších účtovných závierok jednotlivých obchodných reťazcov umiestnených v Registri účtovných závierok, pričom obdobie, za ktoré sú jednotlivé závierky vypracované sa môže mierne líšiť, nakoľko ich účtovné obdobie môže začínať v rôznych mesiacoch. V analýze si posvietili na 4 obchodné reťazce, konkrétne Tesco, Kaufland, Lidl a Billa.

shopping-1165437_1920

TESCO s najvyššími tržbami

„Z hľadiska tržieb je na tom najlepšie TESCO STORES SK s ich výškou 1,338 miliardy eur,“ hovorí zakladateľ portálu IndexPodnikatela.sk Branislav Vaculčiak. „Na druhom mieste sa nachádza Lidl Slovenská republika s tržbami viac ako 977 miliónov eur. V tesnom závese za Lidlom je Kaufland s takmer 925 miliónmi eur. S tržbami o viac ako polovicu nižšími sa umiestnil na štvrtom mieste obchodný reťazec Billa, ktorý vykázal tržby vo výške necelých 473 miliónov eur.“ Tesco si však z hľadiska zisku po zdanení vodcovstvo neudržalo, práve naopak. Dosiahlo stratu viac ako 44 miliónov eur a obstálo najhoršie spomedzi porovnávaných obchodných reťazcov. Ostatné tri obchodné reťazce zaznamenali zisk, pričom najvyšší dosiahol Lidl vo výške viac ako 88 miliónov eur, za ním nasledoval Kaufland s 40 miliónmi eur a tretia bola Billa so ziskom približne 4 milióny eur.

bananas-698608_1920

V rentabilite dominuje Lidl, Tesco prepadá

„Čo sa týka rentability alebo ziskovosti jednotlivých obchodných reťazcov, pre jej porovnanie sme si zvolili ukazovateľ rentability aktív (ROA),“ vysvetľuje Branislav Vaculčiak z IndexPodnikatela.sk. „Tento ukazovateľ hovorí o tom, koľko centov čistého zisku vyprodukuje 1 euro majetku. Jednoznačne najlepšie je na tom obchodný reťazec Lidl, pričom na 1 euro majetku pripadá až 17 centov čistého zisku, čo je veľmi pozitívne.“ Za ním nasleduje Kaufland s rentabilitou 7,6%, čo znamená, že 1 euro majetku generuje takmer 8 centov zisku. Billa je treťou v poradí s rentabilitou aktív 2,4% a teda takmer 3 centami zisku na 1 euro majetku. Nakoľko Tesco dosiahlo stratu, jeho ukazovateľ rentability aktív ma negatívny charakter a dosahuje hodnotu – 5%. „Práve tento ukazovateľ považujeme za najdôležitejší, pretože najviac vypovedá o efektívnosti hospodárenia jednotlivých obchodných reťazcov. Aj preto môžeme konštatovať, že najlepšie je na tom Lidl a naopak, najhoršie obchodný reťazec Tesco,“ uzatvára za IndexPodnikatela.sk Branislav Vaculčiak.

Možno sa Vám bude páčiť

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>