Predaj vždy bol a bude alfou a omegou podnikania. Môžete mať úžasný produkt, ak ho však neviete predať, je vám nanič. Mať kvalitný obchodný tím je preto v súčasnom podnikaní nevyhnutnosťou. V našom článku prinášame 5 jednoduchých rád, ktorými zefektívnite prácu vašich predajcov.
- Pripravte tie správne kontakty – je dôležité, aby vaši predajcovia oslovili tých správnych ľudí. Zvoľte si teda správne cieľovú skupinu a nestrácajte čas a energiu kontaktovaním zákazníkov, u ktorých je malá šanca, že si váš produkt kúpia.
- Nezaťažujte ich hľadaním kontaktov, nechajte ich predávať – vaši predajcovia vedia hlavne predávať. Preto nemrhajte ich časom a schopnosťami a nepožadujte od nich, aby si sami hľadali kontakty na nových zákazníkov. Veď predsa viete, kto je vaša cieľová skupina a dnes už existuje množstvo spôsobov, ako si potenciálnych zákazníkov vyhľadať podľa rôznych kritérií, ako sú počet zamestnancov, predmet činnosti, miesto pôsobenia, tržby či zisk. Prečo to teda nenechať na niekoho iného?
- Informovanosť nadovšetko – určite nie je na škodu, keď si predajca pozrie, ako je na tom potenciálny klient po finančnej stránke. Môže mu to pomôcť napríklad pri rozhodovaní ohľadom poskytnutia zľavy alebo naopak, pri snahe predať za plnú cenu v prípade, ak má informáciu, že klient si to môže zaručene dovoliť.
- Nenechajte ich, aby zabudli na svojich klientov - udržanie zákazníka si vyžaduje prejaviť oňho záujem. A kto by sa mal zaujímať viac ako samotný predajca, ktorý tvorí spojovací článok medzi vašou firmou a jej zákazníkom? Sledujte zmeny u vášho zákazníka a upozornite na ne vašich predajcov, aby boli v obraze.
- Motivujte ich k tomu, aby mali osobný prístup – možno je to klišé, ale všetko stojí a padá na ľudských vzťahoch. V biznise to platí dvojnásobne.
Databázy firiem a kontaktov, finančné analýzy či možnosť sledovania zmien v podnikoch dnes už ponúkajú viaceré portály (napr. indexpodnikatela.sk), pričom môžete mať všetko v jednom a zefektívniť tak prácu nielen svojim predajcom, ale aj sebe. A nezabúdajte, rast predaja nie je iba v rukách vašich predajcov, ale spočíva aj v podmienkach, ktoré im vy sami pripravíte.